LUCKA ÅTTA

I dagens lucka så tävlar ni om en valfri vara med värde av 600kr hos makgio.se, som säljer ursnygga skor och väskor. För att vara med och tävla så ska du välja en produkt ifrån makgio.se's sortiment som du önskar dig i julklapp och sen beskriva varför du valt just den produkten med minst 15 ord. Tävlingen avslutas om en vecka, Lycka till! ♥
 
Postat av: natalie

Jag skulle valt en väska. Den som kallas shoppingväska. I svart.
Jag skulle valt just denna väska då jag precis flyttat hemifrån och fått jobb på kontor som ekonomiassistent. På ett kontor är det väldigt strikt klädsel. Än så länge har jag inte haft råd att köpa mig något nytt då vi prioriterat att hyran ska betalas och att allt ska gå runt. Så jag ser inte särskillt professionellt ut. Den enda väskan jag äger är en träningsväska och den är på tok för stor för att ha en matlåda i så jag kommer med påse varje dag. Det är lite jobbigt för jag känner mig verkligen fattig och som att alla andra på kontoret är bättre än mig. Jag tycker verkligen denna väska är snygg och skulle passa för alla mina behov. Jag skulle få plats med matlåda och smink och lite sånt som skulle vara nödvändigt på kontoret när man ska ta emot kunder. Man måste vara fräsch och se bra ut.

Postat av: Mirjam

http://makgio.se/skor/ballerinaskor/ballerina/
Dessa skor skulle jag mer än gärna få i julklapp! Tycker de är riktigt söta men tack vare nitarna inte för söta. Har ofta tyckt att det är svårt att hitta ballerinaskor eftersom de ofta är alldeles för enkla eller med för många detaljer. Dessa tycker jag är helt perfekta! Att de dessutom inte är i äkta skinn är ett stort plus, detta kan nämligen också vara ett problem för mig när jag letar efter snygga ballerinaskor av bra kvalité. Jag använder inte klackskor över huvud taget och då är ju ballerinaskor ett perfekt alternativ för mig – passar bra till fester men också till vardags. Om jag vann dessa skor skulle jag använda dem på vinterns alla fester som hålls runt julafton och nyår. Dessa skulle faktiskt passa helt perfekt till både min julklänning och nyårklänning (som är samma, men ändå ;)) – en silvrig, kortare klänning. Tillsammans med en cardigan och ett par strumpbyxor är jag helt säker på att dessa skor skulle passa perfekt!

Nu håller jag tummarna! :)

Postat av: Lotta L

Jag önskar mig denna stövel som passar i alla väder och till flera kombinationer av kläder. Trendiga och snygga och passar min garderob strålande bra.

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-3/

Postat av: Sandra S

Om jag vinner så skulle jag vinna dessa http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-1/

Dessa skor så fina
Hoppas dessa blir mina
Svara skor med snygga nitar
Hoppas dessa till min brevlåda hittar!

Postat av: Frida Nilsson

Nu är julen äntligen här
Extra roligt blir det om man en vacker väska bär
Här sitter en student som håller tummar och tår
Och hoppas att hon har varit tillräckligt snäll i år
För studentlivet tillåter inte mycket lyx och glamour
Så hon dagdrömmer om Makgios väskor och skor
Speciellt om den svarta väskan i läder
Som skulle passa fint till alla hennes kläder
Ja denna väska är så otroligt fin
Tänk, ja tänk om den skulle bli min
Då skulle det sannerligen bli en god jul
Med den på armen, skulle jag aldrig känna mig ful
Vi skulle bli bästisar, väskan och jag
Och vara tillsammans natt som dag
På oändliga äventyr skulle vi gå
Ja tusentals minnen skulle vi få
Hoppas det är jag som vinner denna gång
Då skulle jag bli så glad, fira med en sång
Så, Väskan, du som är så himla fin...
Jag har en fråga att ställa dig...Vill du bli min?
God Jul och Gott Nytt År!
Säg, heter tomten Makgio i år?

Väskan: http://makgio.se/vaskor/vaska-8/

Postat av: sandra

Jag skulle gärna vinna dessa godingar: http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-3/
Anledningen är väl helt enkelt för att jag tycker de va riktigt fina, jag har svårt att gå i högklackat, eller rättare sagt är det omöjligt för mig, jag ramlar bara omkull, och mina fötter är dessutom specielt formade så jag bör inte gå i det även om jag kan.
så skoutbudet blir betydligt mindre för mig när jag ska iväg på fina middagar eller så. Speciellt då min ekonomi oftast består av under 1000 kr i månaden, som ska räka till en massa annat :/

skulle därför vara underbart att få ett par skor man kan ha nu under alla fina högtider

Postat av: Sara

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel/

Om jag vann hade jag velat vinna dessa skorna, för att ge dom till min storasyster. Anledningen till det är att min storasyster alltid funnits där för mig i alla lägen, och jag tycket hon förtjänar något extra speciell. Men jag har inte så hög budget och jag har stor familj och släckt. Men med dessa skorna hade hennes present varit klar och hon hade även blivit väldigt glad. Hade kunnat se hennes leende framför mig när hon öppnar presenten, och hennes leende är ju mitt leende . Hon har betytt så mycket för mig då jag i år gått igenom väldigt mycket, jag har behövt någon som stått bakom mig och det gjorde hon. Hon hjälpte mig bli den jag är idag och ett par skor är det minsta jag kan göra. Hon förtjänar det bästa i livet. En storasysters jobb är att ta hand om sina mindre syskon, och hon hade inte kunnat göra det jobbet bättre :)

Postat av: Caroline

Är gärna med och om jag har lyckan så skulle jag vilja vinna denna underbart fina väska: http://makgio.se/vaskor/vaska-9/
Jag valde denna väska eftersom att färgen till talar mig och jag gillar lite natur beige aktigt. Jag behöver även en n väska då mina tenderar till att gå sönder fort eftersom jag har så mycket skolböcker och annat att bära på. Denna väska är i bra storlek och ser hållbar ut och är framförallt väldigt snygg. Jag är också väldigt intresserad av väskor men pga att jag alltid har så mycket att bära på och jag tycker att de lite mindre väskorna är snyggast så brukar inte väskorna som jag bär runt på vara så fina. Om jag nu vinner denna så är den både fin och praktiskt:)
God jul

Postat av: Diana - modegalen tjej

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-7/ De här skorna i 37 och färgen Camel, wow vad snygga de är, verkligen i min smak! De är ju helt perfekta att gå runt i nu när det är lite kyligare och snön räcker upp till hälen. Just att de har klack är något jag tycker är superbra! Själv är jag inte särskilt lång och föredrar att ha klack till vardags då jag blir snäppet längre haha. Jag skulle bli hur glad som helst om jag vann dessa då mina egna favoritstövlar gick sönder då dragkedjan fastnade och jag vart så himla ledsen.. Köpte ett par nya stövlar efter det och glömde kvar de hos en kompis som nyligen flyttat till Malmö, lyckat! Jag älskar verkligen stövlar då de är, efter festskor, de finaste skorna som finns enligt mig. Jag tycker stövlar är sådana där skor som man kan ha till typ allt - jeans, tights, kjol, klänning. Det här skulle vara den perfekta julklappen till mig då jag skulle bära dessa varje dag & älska dem! *Håller tummarna* Grym tävling förresten, som vanligt <3 Kramis!

Postat av: Malin A

Jag önskar mig denna väska : http://makgio.se/vaskor/vaska-2/
Varför?

En småbarnsmamma så trött och sliten
Tittat runt och hittat favoriten
En väska så fin och elegant
med dragkedjor och handtag så charmant.
Gå runt på stan och glänser
Sprida snygga influenser.
Denna mamma inte så bortskämt är
med den skötväska hon går runt och bär.
Därför skulle lyckan vara enormt stor
Om hon med väskan fick in lite glamour
och kasta skötväskan rakt ner i sin soptunna
Fantastiskt glada känslor helt nyfunna!
Lite mammalyx är inte fel
men mammor får sällan en andel
Det mesta går såklart till barnen
mamma får leva på flarnen.
Nog för att barnen är det värda
men mammor ska man heller inte avfärda.
Jag hoppas nu med hela mitt hjärta och själ
att jag av skötväskan får säga farväl
Att Annnaiaz och Makgio låter mig en väska förära
så jag slipper över skötväskan svära.
En glad och fin jul jag till alla önska.
Lite mer snö bara så vi slipper all grönska.

Postat av: Kitiya

Varför jag har valt denna i färgen svart är för att jag behöver verkligen nya o varma skor! Har inte råd med ett par just nu och dessa är så snygga! Skorna är verkligen i min stil och med nitarna är de ursnygga. Klackarna är i perfekt höjd remmet ser riktigt bra ut. Makgio har så fina saker men min budget säger nej.Har även aldrig vunnit något i hela mitt liv så skulle bli så sjukt glad om jag vann detta!Fryser om mina fötter just nu och ett par coola kängor skulle inte sitta fel!:)

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-1/

Postat av: Ida Banck

Vilken underbar tävling du oss sänt,
Såhär en gnistrande härlig 2:a advent!
Jag väljer att skriva en motivering av rim idag,
Det blir liksom som att följa julens lag.
Två fötter och tio små tår,
Behöver skydd när jag är ute och går.
Men jag vill belöna mina trotjänare med stil,
För att i klass vandra flera mil.
Skinnlook av en underbar kvalité,
Och guldklack är sånt som får mig att le.
Detaljer som spännet längst upp på skönheten,
Och stjärnan av nitar tar mig från verkligheten.
Ja du hör att jag är helt såld på denna boot,
Ingen annan kan detta sätta sig mot.
Har jag nu turen på min sida,
Kan dessa tu komma hem till Ida.
I annat fall får jag fortsätta drömma,
Då min budget säger att dessa kan jag glömma!
Som tvåbarnsmor blir det sällan något extra till mor,
Och i juletid blir det aldrig må du tro.
Så med mina sista ord vill jag säga de,
Att jag dig en god jul och gott nytt år vill ge.




Postat av: Jenny Sundqvist

Jag skulle vilja vinna kängan med dödskallar på.
Anledningen till att jag väljer just det är att de skulle passa så perfekt på en spelning jag och min man ska gå på i februari. Det kommer vara första gången vi går ut tillsammans sen vår son föddes i april och vi längtar verkligen!
Jag har lärt mig att vanliga gympaskor inte riktigt passar in, men med dessa kan man inte annat än att passa in! Och för en kväll är det just vad jag vill göra.
En annan anledning är att mina tidigare kängor tyvärr inte går att använda längre och jag har lärt mig min läxa! Aldrig ställa dem så att katterna någonsin kan komma åt dem. De kängorna har varit obrukbara i flera år nu och jag önskar att jag kunde få någonting till mig själv. Numera sätter jag ju självklart sonen framför allt, men även mamman hans skulle vilja känna sig fin någon gång. Jag är en person som aldrig någonsin kommer känna mig helt bekväm i högklackat, utan kängor är något som får mig att känna mig fin.

Postat av: ♡ K A J S A ♡

Hej fina annis! Jag önskar mig dom underbart fina blå klackarna (http://makgio.se/skor/hogklackat-pumps/hogklackat-0/). Jag tycker bara att dessa skulle vara ursnygga, både på sommar och vintern och är lätta att matcha till en fin klänning eller ett par snygga jeans. Dom fina banden som går över fotleden är någon som jag tycker är huuur fint som helst på ett par högklackat och blev jätte exalterad när jag hittade dessa skor, för även om jag inte vinner dom tror jag att jag beställer dom endå. Har länge tänkt på att införskaffa ett par klackar, och detta var ju ett perfekt tillfälle då jag både hittade några som var snygga, och har möjlgheten att vinna dom! Perfekt! Jag önskar mig också dom för att ha på nyår, för då skall jag träffa massa människor jag inte träffat innan, som är kompisar till mina kompisar, och vad är ett bättre första intryck än ett par snygga skor? Dessutom matchar dom jättefint till min nyårs klänning som är vit och silvrig, det skulle bli superfint! Håller tummarna för att jag vinner nu. Kraaam!

Postat av: Selicia Strindlund

Jag skulle valt denna snygga väska i färgen svart (http://makgio.se/vaskor/vaska-3/)
Jag vill vinna detta för att jag är i behov av en snygg väska, eftersom jag köpte en vanlig på Lindex som det redan har gått hål i. Så jag behöver helt enkelt en "standardväska" i en högre kvalitet :)

Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

är inte med men tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/08/lucka-8-hos-annaiz-1512/

Postat av: Kajsa Johansson

Dessa skor önskar jag mig i julklapp
http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-6/

Dom är fantastiskt läckra och jag tror att dom skulle passa på mina fötter perfekt!
Jag har valt dom för att jag skulle vilja ha ett par boots. Jag har bara converse, sommarskor och stövlar i mitt skoförråd just nu då mina f.d älskade boots har gjort sitt. Sen dess har jag haft svårt för att hitta några som passat mig, och när dom väl gjort det har dom kostat skjortan. Men dessa boots är såå läckra och föll mig i smaken. Dekorationerna är så snygga! Är säker på att dom skulle passa helt perfekt på mina fötter. Jag kan lova att både jag och mina fötter hade varit så nöjda över dessa skor, och lika stolta båda två när vi bär dom bara för att dom är såå snygga! Dessvärre har jag inte råd att köpa de för egna pengar då mina nuvarande pengar går till julklappar. Så ja, det skulle vara fantastiskt roligt att få dessa läckra boots. Då hade jag blivit så glad :-) kram kajsa

Postat av: Marica

Om jag vann skulle jag klicka hem denna: http://makgio.se/vaskor/vaska-9/
Varför? Jo för att det var en väldigt snygg väska. Dessutom sjunger min nuvarande väska på sista versen så detta skulle verkligen vara en perfekt ersättare. Faktiskt kommer jag inte på mer att skriva eftersom jag är världens sämsta på att motivera och 150 ord låter väldigt mycket för mig.

Postat av: Lida

Jag är arbetslös med låg inkomst,
som alla kvinnor jag drömmer också om lyx,
men det är bara en dröm,
väskan från makgio
låter som en dröm
och är i min smak
jag kan bara hoppas,
om jag vinner då säger jag TUSEN TACK!

Om jag vinner, jag väljer fantastiska
http://makgio.se/vaskor/vaska-10/
i röda färg.

Postat av: Amanda Skog

Jag skulle vilja dessa kängor: http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-1/

Jag fick större fötter efter graviditeten och har därför inga vinterskor som passar längre för hur kul är det egentligen när tårna tar emot? Dessa kängor är både snygga och verkar varma och skulle därför passa mig perfekt. Sedan finns de ju i storlek 41, vilket är precis vad jag behöver just nu. Dessa skor skulle passa både på festen men även på promenaden. Kanske inte på gymmet, men där har jag faktiskt redan ett par skor ;) Jag vill helt enkelt vinna dessa skor för att jag saknar att ha något på fötterna och nu börjar ju kylan tränga sig på och jag behöver skor!!!

Postat av: johanna

Jag skulle lätt välja stövel med teddy foder. Ursnygg varmfodrad stövel som man skulle t.om. känna sig snygg i till termobyxan när man busar runt i snön.Man är så noga med att välja bra och varma skor till barnen (såklart), men står själv tillbaka. Just nu läcker mina vinterskor, så att få ett par ursnygga från Makgio skulle göra julen extra fantastisk.

Postat av: Julianna Fredriksson

Hej!
Är gärna med.

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovlar/ Väljer dessa snygga skor. Är i ett stort behov av
vinterskor nu när snön har kommit. Det är ju inte
så roligt att frysa fötterna när det är kallt ute.

Mvh Julianna
mailadress: [email protected]

Postat av: Carola Wahlström

Jag vill ha den här väskan http://makgio.se/vaskor/vaska-8/ i svart, därför att jag är värdelös på att köpa nya väskor, min är urgammal, visst är den snygg och hel fortfarande men den behöver absolut uppdateras

Postat av: Anonym

Jag skulle köpa den här läckra väskan http://makgio.se/vaskor/vaska-8/ Min gamla väska är så sliten så hade blivit jätteglad för en ny!

Postat av: Tina Carlström

Jag hade valt denna väska i blått: http://makgio.se/vaskor/vaska-3/

Nu när jag ska fara,
på bröllopsresa med min rara.
Lovar jag om jag får bära,
att jag denna väska ska ära.
Perfekt för allt jag kommer shoppa,
som jag sedan i väskan kan stoppa.
Min man som är bankir,
har sagt att inga klappar i år det blir.
I stället spar vi pengarna,
så vi i USA kan dra ut på svängarna.
Ja det låter ju inte helt fel,
jag nöjer mig med lite jule-kel,
Men jag tycker ändå paket hör till julen,
men jag får hålla min och inte vara mulen.
Men om jag kan vinna min egna julklapp,
Så känns det helt okej att min man slapp.
Jag hade fått en riktig jul trots allt,
Och att äga denna väska hade varit riktigt ballt.
Amerikanarna hade blivit gröna av avund,
Det hade stått i kö för att hos Makgio bli kund
Så snälla Annis och Makgio ni kära,
jag hoppas innerligt ni denna gåva mig vill förära.

Postat av: Jenny

http://makgio.se/vaskor/vaska-9/

Anledningen till att jag valt just denna väskan är för att jag nu är mitt under en kris period. Min förra väskas handtag brast då den var ordentligt använd. Och så kikade jag in här på din blogg och upptäcker den här tävlingen, känns ju nästan lite meant to be kan man väll säga!

Men jag hoppas verkligen att jag vinner denna, för jag är verkligen i en akut situation nu. Och dessutom så är den ju socker söt!

Postat av: Jeanette

Jag skulle önska mig: http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovlar/ i julklapp. Varför? Jo dels för att det är grymt snygga men även för jag ÄLSKAR skor. Jag kan aldrig få för många skor! De här stövlarna har dessutom en låg klack vilket är perfekt för då kan jag ha dem på jobbet en hel dag utan att få ont i fötterna. De här kan jag även ha både till jeans, kjol och klänning. Eftersom de är så snygga så kan jag även gå direkt från jobbet till middag med vännerna och ändå känna mig snygg. Det jag gillar är att den inte är så "tråkig" utan det händer mycket. Det är snygga spännen högt uppe på skaftet och det är ett annat material nere vid fötterna. Det ser ut som gummimaterial vilket är perfekt då jag nästan alltid cyklar till arbetet. Då blir jag inte längre blöt om fötterna. Dessutom gillar jag att de var gjorda av ekologiskt läder. Vi försöker att köpa så mycket ekologiskt som möjligt i vårt hem och att cykla och gå istället för att använda bilen. Därför är det här en perfekt julklapp till mig!

Postat av: Maria Sundlöf

Macgio.se har jag aldrig besökt förr,
deras väskor och skor får gärna komma innanför min dörr!
Wow så mycket snyggt det finns på deras sida
den var verkligen enkel att "genomlida"!
Massor jag vill ha
så denna vinst vore så bra!
Skulle jag detta pris vinna
så blir jag en superlycklig kvinna!
Denna väska (http://makgio.se/images/zoom/cc39029_bronze.png) är helt underbar och helt i min stil,
den skulle verkligen matcha vår bil!
Bilen kopparmetallic till färgen är
och jag har denna bronsfärgade väskan helt kär!
Nu vill jag så himla gärna vinna detta pris,
som hoppar jag nu har gjort rätt på alla vis!
Nu måste jag skriva 50 ord till
jag vill denna vinna och kan inte sitta still!
Denna väska under granen i jul,
det skulle inte bil nåt annat än kul!
Jag skulle bli så himla glad
och bjuda alla mina nära och kära på choklad!!
Nu börjar jag närma mig 150 ord
skulle kunna hoppa upp och dansa på ett bord!
God Jul och Gott Nytt År
hoppas jag en ny väska får!

Postat av: Tracy

Jag skulle vilja vinna ridstövlarna (http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-0/) eftersom de kan klä upp jeans och t-shirt utan att det blir för mycket, vilket jag gillar då jag har en ganska avslappnad stil i övrigt som jag gärna skulle vilja göra lite elegantare!

Postat av: maria lund

hej! jag är jättegärna med i denna tävling! :)
varan som jag har valt är: http://makgio.se/vaskor/vaska-8/
Jag skulle bli helt överlycklig om jag vann denna väska. Jag är verkligen i behov av en ny väska, då jag fortfarande går runt i samma väska som jag hade när jag gick i 6an. Nu går jag i 2an på gymnasiet. När jag gick in på makgio’s hemsida hittade jag min drömväska direkt, och det var denna. Föll pladask för den, stilren och galet snygg. Så skulle verkligen vara roligt att få byta ut sin gamla mot en ny och snygg väska.
Ha det bra, kram! <3

Postat av: Naila Sejdic

Jag är jättegärna med och tävlar om dessa snyggingar i färgen svart: http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-1/ storlek 40!

Mitt val var väldigt enkelt då jag aldrig kan få nog av boots, speciellt nu vid vintertiden då alla minst sagt är i behov av ett par varma skor. Jag är en av de. Bootsen är dessutom väldigt stilrena och lite mera tuffa av sig vilket jag också är hehe. Jag äger inga liknande, vilket känns lite trist. Därför kan jag omöjligt säga nej till denna tävlingen. Tänk att kunna matcha de med ett par tajta läderbyxor, en celinetröja och en stor svart pälsjacka. På det skulle jag haft en utstickande väska för att matcha skorna på bästa sätt. En coolare outfit får man faktiskt leta efter. Att få kunna bo i de, värma mina små tår, och dessutom gå på stadens gator med stil känns nästan för härligt. Ja, förklaringen blir enkel, 3 flugor i en smäll! Att ett par boots kan göra så mycket känns ofattbart. Därför skulle det glädja mig mycket ifall jag tog hem detta. 


Kram på dig! <3

Postat av: Charlotte

Mina gamla, ursprungligen svarta, vinterskor visade sig vid en närmare titt nyligen vara totalt slut nu, gråbruna av lera och med hål i botten och snedslitna klackar. Tror de har hängt med i två-tre år redan, så det är väl dags att skrota dem hur som helst. Nya kängor skulle därför sitta väldigt fint till jul. Låga klackar är ett måste då jag behöver ha särskilda sulor i dem för att kunna gå rakt utan att få ont i knäna. Det är svårt att hitta några skor som passar i affärerna, de flesta har för hög klack, klämmer ihop fötterna, eller ser ganska tråkiga eller rentav riktigt hemska ut. Men på Makgio's sida hittade jag ett par riktigt fina blå stövlar med låg klack och plats för varma sockor så man kan ta långa promenader i snön utan att frysa... De skulle dessutom passa väldigt fint till min nya tjusiga vinterjacka.

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel/

Postat av: Alexandra T

http://makgio.se/skor/stovletter/stovlett/

Dessa svarta stövletter önskar jag mig. Jag jobbar på ett kontor där vi har flera strikta klädkoder, samtidigt älskar jag att bära klackar och gör detta dagligen. Skulle passa perfekt att studsa fram på jobb i dessa varje dag!

Postat av: therese

Jag skulle vilja vinna dessa skor i svart storlek 38: http://makgio.se/skor/hogklackat-pumps/pumps-1/

Jag har valt dessa skor då jag sysslar mycket med smycken på min fritid, då mycket med bland annat paljetter, glitter och nitar då det är så populärt och på grund av det har jag nu även fastnat för det och blev kär i dessa skor. Jag har väldigt många matchande kläder som dessa underbaringar skulle passa perfekt till! Jag är fortfarande lite osäker på om jag kan gå i dem utan att mina fötter ska göra ont..när jag var yngre slutade jag äta mat för jag trodde jag var överviktig som slutade med ätstörningar i många år efter vilket gjorde att jag gick upp i vikt istället för ner i vikt, har gått ner sjukt många kilon och har börjat kunna gå i högklackat på senaste tiden som jag inte kunde förut (vägde över 100kg) men är som sagt lite osäker men jag tror att det kommer gå bra ändå, kan redan nu vara ute en hel kväll i högklackar så nån cm extra kanske inte är hela världen. Orkar inte räkna mina ord, får hoppas på att det är över 150 ord bara haha. Min mail är: [email protected]

Postat av: Emma

Dessa http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-1/ skulle jag gärna se under granen. :)

Varför? För att jag älskar skor och jag älskar nitar. Och skor med nitar ju helt fantastiskt. Och dessa skulle vara så snygga att ha framåt vårkanten när solen börjar titta fram och snön börjar att smälta. Men även för att de skulle passa så bra till både leggins, strumpbyxor och jeans. Så fint till vardags och till fest. Att mixa och matcha lite spännande och utgå från skorna. Det skulle vara roligt att få känna sig fin i ett par nya härliga boots, kunna spatsera fram på gatan. Men ja, helt enkelt för att de är så sjukt snygga och jag gillar snygga skor himla mycket. Och ja, jag är värd dom efter hårt slit i skolan. Tänk vad härligt att få komma till sista terminen och känna sig fin och fräsch med ett par nya skor på sig. Så jag hoppas jag har turen med mig och får ett par nya skor i julklapp. :)

Postat av: Mikaela

Super svårt att välja men kom sedan fram till denna väska.
http://makgio.se/vaskor/vaska-9/
För det första så är den ju ur snygg. Färgen är super fin och den är stilren, den ser ju till och med ut som en märkesväska. Älskar figuren på den, alltså modellen, som jag sa, det gör så att den ser stilren ut. Jag har inga bruna väskor men skulle gärna vilja ha en och denna skulle sitta såååå bra. Så denna goding önskar jag mig i julklapp och hoppas på de bästa. Att den trillar ner i min brevlåda. Håller båda tummarna, kram på dig!

Postat av: Liie

Jag vet ju att du / företaget bestämmer reglerna och jag klagar absolut inte men jag måste bara fråga då jag aldrig någonsin sett denna regel förut.. Stämmer det verkligen att vi ska skriva minst 150 ord? Det är galet många ord! Isåfall hoppar jag över denna tävling men det blir spännande att se hur andra lyckats motivera så pass långt om varför de vill ha en specifik produkt :)

Postat av: Josefina

Åh jag skulle jättegärna vilja vinna dessa skor http://makgio.se/skor/hogklackat-pumps/hogklackat-1/ i svart för att de skulle passa perfekt till min nyårsoutfit. Eftersom att jag är 176cm lång har jag alltid tyckt att jag inte passar i klackskor med tanke på att jag blir så lång, men nu när det är nyår + jul så känns det ändå som att jag vill klä upp mig extra. För min del känns det onödigt att lägga mina pengar på skor som jag kanske bara använder 5 gånger, för det lär ju inte bli någon vardagssko. Jag blir alltid snål när det gäller köp av skor, och kläder som jag kanske bara använde några gånger. Det skulle vara ett perfekt tillfälle att vinna dessa uuursnygga skor. Bara ett par snygga klackskor som dom kan piffa upp en basic outfit riktigt mycket, och inte bara passa bra till högtider och fester. Om jag vinner dessa skor kommer dom att användas flitigt trots min längd, och jag kommer definitiv att skaffa mig massor med snygga outfits till klackarna :)

Postat av: Linda

De här skorna var ursöta och skulle passa perfekt till nyår: http://makgio.se/skor/stovletter/stovlett/

Postat av: Erika - lilla familjen

Jag skulle välja dessa skor i julklapp till mig själv: http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-3/

För mig så är det svarta skor som gäller, alltid svarta, aldrig någonting annat. Vet egentligen inte varför, för andra skor i andra färger som t.ex. brun är också snygga men på något vis faller jag jämt för svarta skor ändå. Jag gillar dessa skor eftersom de är lagom höga då jag inte kan gå i alldeles för höga skor. Sen så tycker jag att det var riktigt snyggt med spännena på skorna, de gör liksom att de sticker ut lite från mängden. Perfekta skorna för mig helt enkelt!

Postat av: Malin Svensk Björck

Ska på bröllop nästa år. Makens barndomsvän ska gifta sig. Maken ska vara best man så vi kommer att synas mycket båda två.
Har fixat klänning, sjal, skor och smycken. Återstår bara en snygg väska till. Måste ha en sån då jag måste ha med mig alla mina mediciner.
Har kollat runt lite men just nu tillåter inte min sjukpension en sån utgift. Men väskan jag valde här är verkligen precis vad jag letat efter och om jag vinner kommer jag att köpa den utan att tveka!
Paret som gifter sig är lite mer rockiga än romantiska så det får inte bli en för sockersöt outfit för mig.
Pga min sjukdom är jag inte så ofta på fester och sånt, men då blir det än vviktigare för mig att få känna mig fin när jag väl är på en.
Oftast ör jag hemma och mycket sängliggande. Så det här bröllopet ser jag verkligen fram emot, betyder jätte mycket för mig!
http://makgio.se/vaskor/aftonvaska/

Postat av: chanette andersson

* http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-7/*

dessa fantastiska stövlarna e så snygga så jag nästan
börja gråta.
Kan se mig själv med dom på strossa gatan upp och gata ner.
De ser lyxiga ut och dessutom så där snyggt stilren.
PRECIS så som mina fötter vill ha och som jag tycker de
förtjänar.
Jag e verkligen inte vidare bra på att köpa bekväma skor för
lite kallare temperaturer, ja jag har tyvärr bara gympa dojor
just nu och snön har precis kommit till vackra österlen.
Dessa stövlar hade blivit en perfekt julklapp till lilla mig och
mina frusna fötter.
ja jag vill ju ej springa runt med blå fötter.
inte vidare foxy, MEN dock hade mina fötter blivit foxy med
dessa stövlar.
ja hela jag hade osat foxy med dessa.
ett plus i kanten e att min kära svägerska hade blivit såååå
avis på mig om hon ser dessa på mig.

så nu håller jag tummar och tårt att jag vinner dessa

Postat av: My Thulin

Är gärna med och tävlar om : http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-6/
behöver ett par lite längre stövlar & kängor
och de här skulle passa mig perfekt Så snygga med nitarna och lite silver på hällen

Postat av: Tove

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-0/
Tror jag fastnade lite i stövelhimlen när jag såg dessa i svart. Den känns väldigt exklusiv och unik med sin enkelhet men samtidigt med underbara detaljer. Har sökt ett par fina höga stövlar nu ett tag men har inte riktigt fastnat för några innan jag såg dessa. Snorsnygga är dem och jag vill verkligen ha dessa. En bild säger mer än tusen ord, eller ja dessa stövlar gör det. Det är alltid så svårt att sätta fingret på skönhet men dessa stövlar har det lilla extra.Tänk dig att springa runt på stan under julrean, eller och sitta och ta en kopp kaffe med en vän. Kommer garanterat vara snyggast i dessa godingar var så säker. Jag hade gärna matchat dessa med svarta strumpbyxor, en fin klänning (min röda i krossat sammet hade varit en killerkombo) samt en snygg svart kappa över och jag är redo för en utekväll. Till vardags hade jag matchat med ett par svarta tighta jeans, en lite större "trädhuggarskjorta" och en hög tofs. Enkelt och supersnyggt. Ja jag kan skriva en hel roman om dessa stövlar.. Så himla himla fina!

Postat av: Elisabeth Akestam

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/kanga/

Dessa skor hittade jag och jag blev kär direkt!!!
Jag önskar mig definitivt dem i julklapp och varför jag valde just dem är för att jag är så frälst i döskallar och jag, som inte tycker om kängor alls, kan verkligen tänka mig ett par kängor just p grund av dessa snygga skor!
Håller mina tummar allra hårdaste jag kan,
mama need some new shoes <3

Postat av: Sanna

Jag är gärna med och tävlar, och skulle gärna vilja vinna http://makgio.se/vaskor/vaska-10/ som var riktigt snygg. Har länge önskat mig en handväska med lite färg, då den enda jag har är svart och det känns lite tråkigt att gå med min vardagsväska när det är fest och kalas. Denna tror jag där med skulle passa mig utmärkt då den är helt i min stil.

Kram Sanna

Postat av: Elin

Jag skulle vilja ha de här underbara skorna:

http://makgio.se/skor/hogklackat-pumps/pumps-1/

Jag valde just de här skorna för att jag vill ha ett par glitter skor till Melodifestivals finalen i mars. De här är så perfekta men glitter över hela men även nitar på klacken vilket gör det ännu mer min stil! Jag har alltid älskat kläder men nitar och jag tycker de får en liten "edge" på de och inte bara är ett par vanliga glitter pumps som finns nästan överallt. De passar också otroligt bra till min paljettklänning jag redan köpt. På Melodifestivalen kan man inte vara för finklädd och det vet alla som varit där någon gång. ALLA går all-in även männen som kommer i glitter kostymer osv. så om jag skulle vinna den här tävlingen och få de här skorna skulle jag blir så lycklig och ha ett par otroligt snygga skor till Melodifestivalen. Men även vid andra tillfällen, jag fyller 18 nästa år så de skulle vara perfekta att starta utgången med!

Postat av: Camilla H

Jag väljer nog dessa http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel/ för att jag behöver ett par nya stövlar men inte har som fattig student inte råd. Dessutom borde jag vinna då jag kämpar mig fram för att kunna skapa mig den framtid jag vill ha och förtjänar.

Från att vara väldigt skoltrött till att ha kommit in på den utbildningen jag vill. Och att ha lyckats vända livet till det bästa möjliga. Och kan jag så kan ni! Men nu behöver jag verkligen den extra boosten som ger mig det lilla extra jag behöver för att fortsätta att kämpa. Och bland mina 150 ord om varför jag valde (plus dessa jag redan skrivit) ger jag ett rim:

På vinterns hörn,
lurar många törn,
snö och is,
gör ingen vis,
men när det är kallt kan du använda dessa,
om jag dem vinna ska jag älsklingen messa,
nu hoppas jag att jag ska vinna de bästa

Postat av: Anette

Jag har valt denna härliga aftonväskan: http://makgio.se/vaskor/aftonvaska/

Läppstift, puder och en penna
allt kan stoppas uti denna.
Med glittrande pärlor passar den bäst,
när jag ska gå på en stor, härlig fest.
Vad vore en kvinna utan denna grej?
Den är ett måste för varje tjej.


Postat av: Linda

Dessa: http://makgio.se/skor/ballerinaskor/ballerina/
I somras gick mina favoritballerinas sitt öde till mötes och jag letade febrilt efter ersättare utan att hitta några. Dessa vore helt perfekta!

Postat av: Melinda Tjulander

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/kanga/

Jag skulle vilja vinna dessa balla skor. Jag har velat haft ett par kängor under en längre tid, men inte hittat några i min smak och har jag gjort det har min plånbok sagt ifrån. Så därför skulle det vara jättekul att få vinna dessa kängor och kunna använda dom till en snygg outfit. Jag hade nog använt dom till ett par höga svarta jeans, en grå oversize tröja, en levis jeansjacka(under vintern med en tjocktröja under) plus en sjal i någon snygg färg. Jag skulle nog ocksp ha en mössa på huvudet nu, eftersom jag oftast inte går utan den längre. Både för stil och bekvämligheten.

Dessa skor skulle iallafall passa perfekt hemma hos mig, jag skulle använda dem fitigt och väl tills de är alldeles för utslitna för att gå. Dina 150 ord var svårt, men nu har min motivering blivit komplett! Nu är det bara och hålla tummarna!.

Postat av: Saga

De här vill jag ha i julklapp http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovlar/. Jag är inne i en period då jag är helt galen i skor och jag och mina vänner spenderar timmar i skobutiker. Just nu är vi särskilt galna i snygga stövlar och jag blev blixtförälskad när jag dessa underbara stövlar!

Postat av: Saga

De här vill jag ha i julklapp http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovlar/. Jag är inne i en period då jag är helt galen i skor och jag och mina vänner spenderar timmar i skobutiker. Just nu är vi särskilt galna i snygga stövlar och jag blev blixtförälskad när jag dessa underbara stövlar!

Postat av: Emelie Wallerström Davidsson

http://makgio.se/skor/hogklackat-pumps/hogklackat-0/
Skulle dö för att ha dessa skor på antingen balen i vår eller till studenten!

Postat av: Fatima Oldenburg

Jag skulle vilja vinna dessa kängor i svart: http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-3/ då jag älskar att ha klänningar på mig och med dessa till skulle jag se ut som en liten superhjälte.

Postat av: Alexandra Regina

Hej!
Jag är gärna med och tävlar!
Om jag vann skulle jättegärna vilja vinna denna mycket användbara väska:
http://makgio.se/vaskor/vaska-3/

Jag tittade mycket, alla väskor var supersnygga och det var väldigt svår att välja. Till sist bestämde jag mig för att välja denna väskan pga. att den kommer jag använda mycket till skolan. Jag behöver en väska med stor yta både för böcker och laptop. Denna kommer passa perfekt. Min nuvarande väska är riktigt sliten, den köpte jag i second hand för ett tag sen. Men nu skulle jag behöva en riktig väska innan denna jag har går riktigt sönder. Hoppas verkligen att jag vinner för väskan behöver jag verkligen!

Kram
Alexandra!

Postat av: Sonja

Valet var lätt, tuffa kängor med döskallar i silver, stl 40 för att jag älskar döskallar! Jag har aldrig sett döskallekängor förut, så jag blev glad över att se dessa här. :)

Postat av: Anna Hägg

http://makgio.se/vaskor/aftonvaska/

med denna väska kommer jag på nyårsfesten kunna blänka, jag hoppas ni den som julklapp till mig vill skänka. utan pengar finns inga pengar till lyx över, men det vore ju roligt med en snygg aftonväska även om vi inte har mycket klöver. javisst, jag verkligen denna vinst behöver!

Postat av: Viola

Haft samma skor i 5år

:(http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovlar/

Postat av: Viola

åhh glömde storlek38 jag drömer om dem har haft ett par I 5år, ojj det blev over 15 ord im sorry:/

Postat av: jarina Leskinen photography

Jag önskar mig en väska i julklapp! Jag går bara omkring med tygväskor eftersom jag inte har några andra bra väskor, så en ordentlig väska skulle vara bra att ha! :)
http://makgio.se/vaskor/vaska-9/

Postat av: Viola

FÖRSTA PAREN svarta storlek 38, jag är med och tävlar! :D

Postat av: Viola

A DREAM COME TRUE! :D dem första svarta storlek 38 :D

Postat av: Cilla

Min motivering är enkel, jag har blivit kär och mitt offer är denna skönhet: http://makgio.se/skor/stovletter/stovlett/!
Om jag vinner kan jag köpa den utan att få samvetskval.

Postat av: maria lund

hej! blev lite förvirrad när jag inte såg min kommentar här.. För skrev men vet inte om jag glömde skicka? haha..
Så skickar igen för säkerhet!

Jag skulle gärna vilja vinna denna väskan:

därför att jag verkligen är i behov av en ny väska då jag idag fortfarande går i samma väska som när jag gick i 6an. Idag går jag 2an på gymnasiet. När jag gick in på makgios hemsida föll jag för denna väskan direkt. Den är så perfekt, stilren och fin med sina guldiga detaljer. Skulle verkligen vara superroligt att vinna den och få byta ut sin gamla slitna väska mot en ny drömväska!
Ha en bra dag, kram!

Postat av: Saaandra:)

:)

Åh kära tomten...
Förra julen var jag som du vet på smällen,
men i år har jag verkligen varit en snäll'en!
Du vet att inga fina pjucks unnas en nybakad mor,
Och därför önskar jag mig så klart dessa underbara skor!

http://makgio.se/skor/hogklackat-pumps/hogklackat-0/

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn (nu med JULKALENDER)

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-1/

I novermber 2012 (ett år sen alltså) genomgick jag en gastric bypass. Tre månader senare blev jag gravid (mitt femte barn). Så detta året har varit händelserikt. Jag har mist 65kg och dessutom fått en underbar liten dotter!
Men det här med viktnedgången - det har ju satt "sina spår". Inte negativt kan jag inte påstå, men allt det positiva är inte lätt att hantera heller ;)

Det är en HELT NY garderob som ska köpas in. Och inte hade jag väl, i min vildaste fantasi, fattat att även fötterna skulle minska?!
Tidigare hade jag lätt 44/45 i skostorlek, men kan nu få ner fötterna i en 41:a. OTROLIGT vilken känsla...!

Så dessa snygga stövlar skulle jag så gärna vilja klicka hem, som en belöning till mig själv - som en påminnelse för hur jädra grymt det är. Vad denna förändring inneburit för mig... osv, ja jag kan fortsätta i evighet ;)

Det vore helt enkelt underbart att få stoppa ner fötterna i ett par stövlar - för första gången i mitt liv. (Tidigare vintrar har jag gått i gympadojjor!)

Kram Annika
[email protected]

Postat av: bitskemma

snyggaste väskan i finaste svart
med en på min arm blir jag snyggast i stan
jag skulle behandla den som en skatt
det vore trevligt med en present som inte innefattar barn;)

om jag vann hade jag valt: http://makgio.se/vaskor/vaska-10/ i svart=))

Postat av: Elin

http://makgio.se/vaskor/vaska-9/

Hej gosis! Jag skulle gärna vilja vinna denna väska till julklapp till min underbara mamma som faktiskt är stort behov av en väska och hennes tidigare väskor har inte vart så fina, så varför inte hjälpa hon på traven. Sedan vill jag också ge något riktigt fint till hon för att visa hur mycket jag uppskattar hon, hon har alltid varit där för mig och speciellt den senaste tiden när jag gick igenom väldigt mycket. Så jag hoppas att jag vinner denna väska för att ge till min underbara mamma!

Postat av: Viola

Åhhhhhhhhhhh har kommenterat åttio ganger, hoppas det kommer upp snart åhhhhhhhhhhhh. dem första svarta skorna I storlek 38 :D ohhhhh vad jag vill vinna ohoohohhooho heja heja heja vart på stan idag letat over frm timmar hiattar inget :(

Postat av: Ebba A

http://makgio.se/skor/stovlar-kangor/stovel-2/

Med dessa är varken kyla eller regn något hot.
Du kommer leva på god fot.
De är din vän vid alla tillfällen,
och passar både på dagen och om kvällen.

Postat av: Ulla

http://makgio.se/vaskor/vaska-2/

Precis en sån väska har jag letat efter och i min favoritfärg är den också. Dessutom är den inte så dyr och det är ju ett plus.




       Namn:
       Kom ihåg mig?

       E-postadress: (publiceras ej)
      

      URL/Bloggadress:
      

      Kommentar: