svar från frågestunden

Hur har du fått så många besökare och läsare? Har du tagit hjälp av mycket sidor eller är du bara allmänt bra? :)
Nej jag har inte tagit hjälp av några sidor :) Min blogg växer bara mer och mer , Tack vare er! :)

Skulle du vilja byta ut din kamera?
Jag skulle vilja uppdatera mig till drömkameran Nikon d300s :)

Bild: Google.


vad gör du på fritiden? Sportar du?
På fritden så fotar jag , är med kompisar , pluggar & bloggar så klart. Nej jag sportar inte :)

Vad är ditt favoritmotiv?
Människor är kul att fota :)

Hur och varför köpte du en systemkamera?
Denna fråga har jag svarat på tidigare , men jag kan göra det igen ;) Jag köpte min systemkamera för att jag hade fotat med en ur usel digitalkamera i 2 år och tills slut bestämmde jag mig för att köpa en bättre kamera när fotointresset växte :)

Varför köpte du just en nikon d3000?
För att det är en nybörjar kamera , jag kunde ingenting om kameror innan så det var lättast att lära sig allt med den. Jag kommer uppdatera mig till ett bättre kamerahus snart! :)

Hur brukar du göra för att få dina ögon så "glänsiga" på dina bilder?
Dom blir "glansiga" för att jag använder en reflexskärm :)

Förrut eller rättare sagt på kategorin beställ bloggdesign har du skrivit med svart text beställ bloggdesign och under det har du en grön pensel,vad heter den och var laddar du ner den?
Jag hade den penseln i photoshop redan , ingen aning om vad den heter :p

Vilka är dina favorit bilder på dig själv? :) DU ÄR SÅ FIN! <3
Åh , tusen tack!! Mina favorit bilder är nog dessa:

Varifrån hittar du dina fina bakgrunder till bloggen?
Jag hittar dom oftas på www.deviantart.com

Vad är din drömutrustning?
Nikon D300s och objektiv har jag inte tänk på än..

Hur brukar du fotta vatten?
Jag brukar inte fota vatten faktiskt :p

Hur får du så många erbjudande från många hemsidor om att lotta ut produkter?
Det är företag som kontaktar mig eller jag som kontaktar företag :)

Var köper du smycken ifrån?
Från många olika sidor på nätet , men ibland händer det att jag köper smycken hos Glitter eller så :)

Vilka bloggar följer du?
Linafoto , Michaela D , Megapixlar och många flera :)

Vem är din förebild?
Jag har nog inte riktigt någon förebild än..

Hur mänga läsare har du per dag ungefär?
Det ligger runt 1000-1500 unika besökare per dag :)

Hur fick din blogg uppmärksamhet?
Jag faktiskt inte , antar att folk gillar mitt sätt att fota och blogga :)

Är det något viktigt man måste tänka på när man ska köpa en systemkamera?
Ja de finnst mycket , fast det beror på vad du vill fota,bildkvalite osv..

Hej! Älskar din blogg! :D
Jag har precis köpt en nikon d3100 och lär mig fortfarande och jag undrar hur du gör dina bilder så ljusa och fina, är det på grund av en reflexskärm? :)
Hej! Åh vad glad jag blir , tusen tack :D Jag gör inget speciellt för att få bilderna ljusa , Jag lägger bara på lite ljus och kontrast i photoshop oftas :) Reflexskärmen använder jag endast när jag fotar porträtt om det var då du menade? :p

Kan du inte ha typ Veckans bild som en kategori?? Skulle vara superkul!:)
Jo , jag har tänkt på det jätte mycket men det har aldrig blivit av. Jag ska nog starta igång en sån kategori inom kort :)

Har du en pojkvän? ;)
Hehe.. Nje ;)

Hur har du gjort så du har fått månaderna på det sättet i menyn? fin blogg!
Jag gjorde så HÄR (länk) , tusen tack! :)

Kan inte du ha designutlottning?:)
Njaa.. Inte i nuläget , jag har inte tid att göra gratis designers just nu!

Vad tycker du om Justin Bieber?
Väldigt Talangfull kille , grym.

Vilket är ditt favoritprogram?
The hills och gossip girl ;)

Vilken är din favoritfilm?
Oj.. jag kan inte bestämma mig , men några utav de bästa är iallafall Titanic , Mean girl , blood diamond m.m

Har du någon drömkamera?
Yes , Nikon d300s.

Favoritfärg?
Lila :)

Vilket är det bästa objektivet du äger?
Båda 35mm och 50mm är grymt bra :)

Hur lång är du?
Runt 1,64 :)

Sparar du till något? (Pengar).
Jag är sämst på att spara , fungera aldrig. Men just nu sparar jag nog mest till en ny kamera :)

Vilka program brukar du se på?
De mesta som går på TV ;) Men favoriterna är TheHills , Gossip Girl :)

Fotar du i RAW eller JPEG? :)
Jag fotar med RAW oftas , det händer IBLAND att jag fotar med JPEG :)

vad får du din inspiration ifrån? :)
Jag får inpseration från olika fotosidor & bloggar.

hur länge har du varit intresserad av att fota? :)
Kanske runt 3-4 år , men i 2 år har det nog varit mera "seriöst" :)

Kan du inte visa hur man får bilder längst ner i bloggen? :)
Det kallas Footer , och jag har gjort så HÄR (länk) för att få dit den :)

Vem är din bästa vän? :)
Mina två bästa vänner heter Inca & Cicci , ni har sett dom förut i bloggen ;)


Är du oskuld? ;)
Tänker jag tyvärr inte svara på :)

Hur kan du så mycket om design och foto? Du är ju bara 14 år , du är så sjuuukt bra tjejen! Fortsätt så så kommer du komma riktigt långt i livet :) Kram kram
Åh , vad glad jag blir :) Tack så jätte mycket! Jag har lärt mig allt själv genom åren , det tog sin tid för att lära sig det jag kan idag , men övning ger som sagt färdighet ;) Never say never!

Får man skicka in fan bilder till dig? ;'D
Hehe , ja självklart får man de! Skicka dom till [email protected] :)

Jag fick in frågor i kommentarsfältet och även några genom mejl , kul att ni hade så många bra frågor :) Jag försökte svara så gott jag kunde iallafall :) Kram på er ♥
Postat av: Ida

Härlig och fin blogg, följa varandra ? :)

Postat av: Alina

det beror på byta med vad? =)

Postat av: Nea

Häftigt, Nikon D300s är även min drömkamera! Håller på att spara till den nu! :)




       Namn:
       Kom ihåg mig?

       E-postadress: (publiceras ej)
      

      URL/Bloggadress:
      

      Kommentar: