BLOGGTIPS: Hur man gör mouseover länkar!

Äntligen kommer detta inlägg upp , jag vet att det är massa som väntat på detta inlägg eftersom jag lovat att jag ska vissa , detta är alltså det jag gjort för att få dom här Mouseover länkarna i menyn! So here we go!



1. Du gör först bilderna som du vill använda , du måste alltså göra två. Så här ser mina ut :

2. Sedan är det bara att sätta in följande kod i kodmallen vart du vill ha bildlänken:

Där jag har skrivit "LÄNK" där sätter du in länken till vart man hamnar om man klickar på bildlänken.
Där jag har skrivit "BILD 1" det var alltså den bilden som syns när man inte håller musen över.
Och där jag skrivit "BILD 2" ska bilden som ska synas när man håller musen över.

3. Nu för att mouseover ska fungera måste du sätta in följande kod ovan </head> i alla kodmallar:


Nu ska era mouseover bild fungera , hoppas ni förstod! , kram ♥
Postat av: ELLENSPLAZE - kreativitet

Bra tips, ska prövas! :)



sv; ja, hah;) är det bra då? :)

Postat av: Trelleborgs Hetaste bloggerska♥

Vad gör du?:D♥

Postat av: Annie

jättebra tips!

Postat av: VERONICA

sv: Men tack ska du ha :)

Postat av: fotograf ottilia lindell

Riktigt riktigt bra tips! :))



Svar: Ohh, najs. Vad för objektiv? Jag har också köpt lite ny kamerautrustning idag, förhoppningsvis kommer det hem till mig snart! :DD

Postat av: Sara

I första koden så finns ordet LÄNK och BILDLÄNK 1 två ggr, ska man ersätta båda båda två eller?

Postat av: Lina [FOTOBLOGG]

min mouseover fungerar inte ;)

Postat av: Jossan <3333

Hej :)

Du jag undrar en sak, kan du lägga in en sådan där grej så att man kan söka här inne på bloggen? För man kan inte kolla på gammla inlägg här, om dem inte är på "första sidan"... <3

Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Hehe okej :) Har du haft en bra julhelg då? :) (Och förlåt för sent svar)

Postat av: emma, mamma till julia [foto]

hejhej! har du haft en bra jul? :) kram

Postat av: madde

sv: hihi=) Men det är klart, man måste ha en bra inställning ju! Annars pallar man inte göra något tillslut:P



Asså gud, jag kan inte sluta tänka på hur lika era bloggdesigner är, Tinkerbella. Har du läst hennes blogg? Hon är också en ganska känd om du frågar mig fotobloggare:)♥

Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Jättebra förklarat! Måste också ta och göra lite fler tutorials. :)



Postat av: Clara

superbra tips:)

sv:åh tack så jättemkt:)

Postat av: Matildaaaaa (:

Har en liten tävling på mig blogg! ^^

Klicka in och se om du vill vara med? :D



http://ttiillaa.blogg.se/2010/december/veckans-lankning-1.html#comment

Postat av: mathilda :)

Jättefin blogg! :o

Bra tips där oxå

Postat av: Julia

toppentips! det ska jag spara. mihi:D och gud vilken fin blogg! här lär jag kika in igen.. :D

Postat av: lovisa

Hej :)



Jag undrar om du vill hjälpa mig med min meny?

Postat av: Lina

DEt funkar inte för mig :/ har gjort exakt som det står men det blir ingen mouseover :( och det står ju länk 2 ggr och bild 1 2 ggr, ska man sätta in länkarna på båda då? svara gärna!

Postat av: Tea [FOTO]

Det funkar inte för mig :(

Postat av: Felicia

Bra inlägg men undrar om du har någon aning om detta:



Jag skulle vilja ha mouseover rubriker i menyn, alltså inte egna bilder…

Utan om jag drar muspekaren över tex. rubriken ”kategorier” så ska alla mina kategorier komma upp/visas, och om jag sen tar bort muspekaren igen så ska alla kategorier försvinna igen.



Jag vet inte om du förstår vad jag menar, men det skulle varit guld värt om du kunde hjälpa mig på ett eller annat sätt! :)



Kram /felicia




       Namn:
       Kom ihåg mig?

       E-postadress: (publiceras ej)
      

      URL/Bloggadress:
      

      Kommentar: